ТзОВ "БАЛКО"

м. Львів, вул. М. Залізняка, 15

тел./факс (032) 237 08 87

тел. (032) 239 33 94

Механіки і будівельні споруди

При розробці проекту переводу системи виробництва одного із промислових підприємств Західної України з газу на вугілля генеральний проектувальник передав розробку несучих конструкцій естакади подачі вугілля машинобудівному заводу – виробнику конвеєрів. Аргумент простий – конструктори такого заводу також знають механіку та можуть  розрахувати будівельні конструкції, а враховуючи те, що на цих конструкціях буде встановлено їх же конвеєр то можна об’єднати будівельні і механічні конструкції в одне ціле і отримати значну економію при проектуванні, виготовлені та монтажі  вказаної естакади.

Конвеєробудівельники запроектували, виготовили і провели шеф-монтаж конвеєра разом з відкритою галереєю довжиною X м. з перепадом висот X м. І дійсно вказана конструкція суттєво відрізняється від аналогічних по заводу своєю суперкомпактністю, легкістю, воздушністю.

Проте відсутність досвіду та знань будівельних норм негативно відобразилась на результатах експлуатації споруди. Так при проектуванні естакад , типовою є схема встановлення з певним кроком основних нерухомих опор, та між ними проміжних – рухомих опор, що гойдаються і не сприймають горизонтальних зусиль. На вказані опори опираються пролітні несучі ферми (мости) естакади, що сприймають навантаження від рам стрічкових конвеєрів. Влаштування між сусідніми нерухомими опорами температурного швів є обов»язковим.

В нашому випадку несучі пролітні конструкції перетворились в незрозумілу нерозрізну багатопрольотну ферму, розрізану посередині механізмом натягування стрічки конвеєра. При розрахунку конструкцій не були враховані навантаження від снігу, вітру, експлуатаційні від ремонту і обслуговування, сейсмічні та навантаження при екстремальних ситуаціях розриву стрічки конвеєра і т.д.. Враховані були навантаження тільки від умов штатної роботи обладнання.
Конструкції не розраховувались по граничних станах другої групи, не визначалися деформації та прогини. Відповідно ферми-мости прольотом більшим за 22 метри були запроектовані висотою 60 см. Під час роботи конвеєра в штатних режимах  без вітрового та снігового навантаження деформації ферм мостів становлять  90 мм (виміряно геодезично), вібрації – незначні. Проте при налипанні замоченого вугілля, снігу та льоду до катків та транспортерної стрічки вібрації та деформації катастрофічно наростають, і естакада починає «скакати».

Всі вказані вище проблеми були виявлені працівниками ТзОВ «Балко» під час планового огляду споруди з метою її паспортизації. Після проведення візуального та інструментального обстеженн я та наради з керівництвом підприємства було прийнято рішення посилити конструкції естакади, шляхом підведення надійних конструкцій, що розраховані згідно всіх вимог державних будівельних норм України.

 

free pokerfree poker
Designed by ARTIX